dissabte, 20 de febrer del 2010

CRIMS SENSE JUSTICIA




Qui no recorda el Crim d'Alcàsser? Llegenda, mites, terror i por. Amb 16 anys, jo tenia molta por. Pot ser que fos el primer cas seguit i explicat amb detall. No ho va fer un menor, però ha estat un crim sense resoldre.Ahir a la nit, vaig estar veient el programa de Tele 5, Sávame de Luxe, presentat per Jorge Javier Vazquez, perque hi havia una invitada que em va semblar interessant escoltar: La mare de Sandra Palo, Maria del Mar Bermúdez.

Va haver-hi moments molt durs des de l'inici de l'entrevista, en els que jo mateixa em vaig emocionar en sentir una mare que demana tan sols justicia per un individu que va matar la seva filla i que gaudeix d'una llibertat "vigilada" que mofa delinquint una i altra vegada.

Tot i que aquest tipus de programes es caracteritzen per l'èmfasi que hi avoquen per fer d'una desgràcia un espectacle, em resisteixo a pensar que tots aquests pares que, com ella, lluiten perque la Llei del Menor es modifiqui per endurir-la, sigin "pares espectacle" com els ha definit certa periodista.

Penso, sincerament que la Llei del Menor s'ha de reformar. Els menors que delinqueixen, han de pagar-ho: Has matat igual que ho fa un adult. Per tant, em sabria greu que aquests programes utilitzessin la sensibilitat de les persones per interessos de cadenes: L'AUDIENCIA.

El dia 27 de febrer a les 17'00h a la Plaza Mayor de Madrid, es convoca una manifestació per a la lluita de la REFORMA DE LA LEI DEL MENOR. Per una llei més justa.

Sandra Palo (17-05-2003)
Marta del Castillo (24-01-2009)


La niña Mari Luz (13-01-2008)