dimecres, 21 de juliol de 2010

TWITTER, LA NOVA EINA DE COMUNICACIO 2.0


Ja fa dies que li he començat a trobar la utilitat al TWITTER, i he de reconèixer que m'he enganxat. En els meus inicis en aquesta xarxa social, no acabava d'encaixar els meus missatges en un recuadre diminut, en el que mica en mica he descobert que amb tan sols 140 caràcters puc transmetre una quantitat d'informació capaç d'arribar a qualsevol racó del món (simplement fantastic), que són seguits, llegits i retornats amb resposta.

I és que a mida que avança el temps, podem comprovar la quantitat de gent que hi ha enganxada a aquesta xarxa, i que aquesta quantitat de gent, cada vegada inverteix més temps en Twitejar. Diuen que les cotes de participació podrien superar el Facebook o els blocs.

No m'extranya. És evident, i estudis ho han afirmat, que el Twitter és una eina que permet consolidar moltes funcions alhora:

1. Es pot rebre informació al moment de qualsevol afer que estigui succeint al món, normalment afegint un link amb una adreça curta que ens permetrà ampliar la informació, o bé afegint una fotografia presa al moment.

2. Podem mantenir converses, bé sigui privades, bé sigui iniciant un debat en xarxa.

3. El Twitter permet donar un cop de mà a tots els companys que volen donar a conèixer els seus blocs, pàgines web, ... associats amb nosaltres.

4. A partir d'ara, les campanyes electorals, s'aniran seguint mitjançant les xarxes socials. I el Twitter serà part funamental per seguir tots els passos dels candidats.

5. És clar que tot té el seu inconvenient, i el Tweeter no és una exepció. És per això que aconsello que no abusem del Twitter per fer difussió de les nostres activitats privades: quan estem de vacances, sortides, no donar pistes del que estem fent a cada moment. Pot ser perillos per aquells més llestos que estan esperant el moment més oportú.

La realitat , però, avala l'èxit d'aquesta Xarxa Social i la prova més clara que el Twitter té molt de poder de convocatòria i seguiment, és la iniciativa d'un grup de joves, liderats per Valentí Sanjuan (un dels Twieeteros més actius de la xarxa), que ha emprés el viatge de la xarxa per rodar una pel.licula amb més de 2000 col.laboradors, amb més de 400 històries possibles d'explicar. La Tweetpeli és una producció de cost zero que de la mà d'un grup organitzat que escollirà el guio definitiu d'una llargmetrage que centrarà com a eix i vincle entre els seus personatges, l'eina de la Xarxa Twitter (també disposen de blog).

Cada un de nosaltres hi aportem temps, talent, ingeni i una mica d'humor. T'animes a Tweetejar?